Han skulle kunna avslöja vishetens dolda djup

3 Mos 16:4-5 
Han skall klä sig i en helig tunika av linne och bära linnebyxor för att skyla sig, binda ett linneskärp om livet och vira en linneturban om huvudet. Detta är de heliga kläderna, och han skall bada innan han tar på sig dem. Av israeliternas menighet skall han få två getabockar till syndoffer och en bagge till brännoffer.

Det där var alltså ett stycke ur bibeln.. Varför jag skrev det här var just för att min pimpade bibel (som jag pimpade på konfalägret) låg på skrivbordet hos pappa och så tog jag helt enkelt fram en sida som jag markerat. Jag förstår varför jag markerade detta för det var verkligen vackra ord! HAHAH Asså vem skriver såhär... Tar ett till tror jag!
Tar några random ur Predikaren!
Jag tänkte: Nåväl, då vill jag pröva på glädjen och njuta livets goda. Men även detta var tomhet. Det är dåraktigt, sade jag om skrattet, och om glädjen: Vad tjänar den till? 
Men lyckligast är den som ännu inte är till, den som sluppit se allt det onda som sker under solen.

En man som kan få hundra barn och leva otaliga år, men om han aldrig blir tillfredställd i livet, hur länge han än lever, och kanske inte ens får en grav säger jag: Ett dödfött barn är lyckligare!

Klä dig alltid i vitt, låt oljan flöda över ditt huvud.

Tomhet, idel tomhet,
säger Predikaren,
allt är tomhet.

Glad kille säger jag er..
Haha jag gillar att leta efter random saker i bibeln för i vissa böcker står det så sjukt konstiga saker. Det är roligt hahahhahaha. Fast jag är inte normal. Jag är väl medveten om det. Inte för att jag försöker vara normal. Det är tråkigt att vara en i mängden, eller som någon annan. Jag är jag och jag är jäkligt bra på det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0