Plåga och åter plåga blev min lott

Låg i min superdupersköna stora mysiga säng idag tills klockan började närma sig ett, sedan rullade jag upp gardinerna och såg vilket otroligt vackert väder dagen bjöd på! Sprang ner till termometern och observerade att det var så mycket som 24 grader i skuggan!
Då kan man ju inte vara inomhus tänkte jag och tog på mig bikini och gick ut på altanen med madrass och handduk i högsta hugg. Låg där i den perfekta temperaturen ett tag. Sedan blev jag rastlös och gick ut iträdgården för att fixa lite. Upptäckte att rabarbern börjat blomma (redan) vilket inte är ett dugg bra för då börjar den smaka illa så kvickt som tusan skar jag av några rabarberpinnar (haha har ingen aning om vad det heter, blast kanske?) och gick in. Tänkte att ÅÅ NU SKA HÄR VANKAS RABARBER OCH JORDGUBBSPAJ! (hade nämligen en hel del jordgubbar kvar sen igår.
Pappa har varit bortrest ett bra tag så kylskåpet var nästan helt tomt = inget margarin. Mjöl var det också dåligt med och även socker så jag tog med mig lilla bettan till COOP!
SEDAN!!
blev det jordgubb/vanilj-paj och rabarbersaft. HEHEHEH

Somnade igår när jag skulle plugga.. så.. får göra det nu! Jippie..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0