Blod svett och ett stort leende

Hej kära ni!
Idag var jag som jag berättade igår på det gymnasium jag ska börja på i höst och jag måste säga att jag är otroligt glad att jag hittade säbyholms naturbruksgymnasium för jag trivdes som fisken i vattnet!
På den nu preliminära intagningen är 6 stycken helt klart intagna på trädgårdsinriktningen varav 4 stycken (inklusive mig) var där idag. Började prata med två killar som var riktigt schyssta! Kommer nog bli så att jag umgås med dem en hel del i höst skulle jag tro!
När vi var på rundturen på skolan fick vi plocka varsin gurka som de hade odlat i växthuset och ja.. jag gillar inte gurka men den här var mycket godare än de man köper i en mataffär! Fick åka traktor också, eller.. vi satt i en släpvagn på ett gäng höbalar, det var inte klokt vad det stacks i baken haha. Men vilken känsla att vara ute på en gård och åka runt på en höbal! Fick se lammen och grisarna som dom har där och wow. Jag längtar verkligen tills sommarlovet är slut. Det är faktiskt helt sant! Jag längtar efter skolan.
När jag kom hem så började jag pyssla lite i mammas hemska rabatt och fick arrangera lite i krukorna på altanen för just nu ser det hemskt ut hos oss. Mamma har verkligen inte några gröna fingrar, inte ens en antydan till grön faktiskt. Dom är röda! (inte bokstavligt alltså haha)
Idag är det Winnerbäck som susar ut genom högtalarna i Linneas rum. Han är riktigt bra han med. Jag känner mig väldigt bred i min smak av musik, vilket är trevligt eftersom jag inte stör mig på någon slags musik alls, NÄSTAN. Jag klarar inte vissa saker.. Tokio Hotel.. Britney Spears (bara de nyaste låtarna) Pink (även där endast de nyaste låtarna) osv osv.
Ha nu en toppenbra lördag så hörs vi imorrn, då blir det bilder på min cupcakes som jag ska baka till släktingarna. Blir första gången jag ens försöker dekorera och göra cupcakes så det blir kul och spännande!
Foppatofflor på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0