GorgonsZola

Tänkte att om jag slänger upp ganska många inlägg under tiden jag är hemma, (tills på tordag kväll) så blir det ju lite intressantare här runt ikring. För er som liksom har fastnat för min heliga skrift.
Just nu så sitter jag och laddar över de små söta mobilbilderna som jag nyss tog (för kanske en minut sedan) och så lade jag in lite kläder i en maskin för ungefär 40 minuter sedan och ja, våran uråldriga maskin som vi har här hemma hos pappa den tar bra tid på sig så jag beräknar att den är klar att hängas runt 11-tiden för alla de intresserade själarna fär ute.
Ägg är gott. Kokt.
Sitter och kikar mot horisonten (lät så poetiskt att skriva så, kollar egentligen ut genom mitt smutsiga takfönster) och det ser ljust ut. Enligt min lilla burk här, datorn alltså, så är det 20 grader i stockholmsområdet. Så det är väl det.
Efter lunchen idag så frågade min mysiga lilla arbetsgivare (ni som anar sarkasm eller ironi, ni anar fel! Hon e rätt mysig:P) vem som tyckte det var roligt att dammsuga (skrev sammsuga först, Det lät jättesnuskigt!) och självklart, som den hörtiga 50-talskvinna jag innerst inne är svarade jag direkt, glatt att det gör minsann jag! Så då fick jag i uppgift att plocka undan efter lunchen, diska lite, ställa in tallrikar och sådant i diskmaskinen, skura, dammsuga och skaka mattor och helt ärligt talat så tycker jag det är ganska mysigt att städa! Inte så mysigt att jag skulle kunna tänka mig det som ett heltidsjobb, det skulle vara för snuskigt för mig och min bacillrädsla att städa helt främmande människors hus, och tänk, DERAS TOALETTER! Usch! Men där jag känner folken, där går det bra! Dock inte toaletter, det är ett område jag bara inte klarar av. Fy.
Osminkad, nyduschad och jääääääävligt het.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0