En knöl

Hejsan svejsan i blåbärsskogen (som jag inte tror att någon befinner sig i när den läser detta faktiskt.. men jag skrev så ändå för det lät så mysigt!) ni kan inte ens en gång ana vilken exemplarisk kvinna jag varit idag, sätter exempel för alla kvinnor med min 30-tals anda!
Jag städade köket, dammsög nästan hela nedervåningen, rensade lite i tvättstugan+städade den och sedan tvättade jag och sedan diskade jag! Fast jag började faktiskt dagen med lite hårt trädgårdsarbete bara för att. Beskar (beskärde låter bättre fast det är ju fel har jag fått lära mig i skolan) pappas eländiga krukväxter och trimmade dem lite (eller hur man nu ska uttrycka sig). Pappa har väl kanske ljusgröna fingrar skulle jag vilja säga, han är en jäkel på att få blommor att växa men att få dem att se civiliserade och lite snygga ut, det är över hans förmåga. Vårat vardagsrum innehåller *springer ner och räknar* hela 16 vild- och förvuxna gröna krukväxter. Det ser ut som en djungel. Jag, personligen, kan inte påstå att jag tycker det är trevligt eller vackert faktiskt. Jag gillar mer stiliga, "stadsväxter" gentemot dessa vilda bestar.
Här nedan (i brist på annat) får ni lite bilder från min dag.
En liten frukost bestående av lite, inte alls så äcklig som det ser ut på bilden, havregrynsgröt med kanel och i glaset en hemagjord (vad annars ioförsig) smoothie/milkshake w/e.
SUPERDUPER GODA MIDDAGEN! (alldeles ensammen.. idag igen)
Tog en liten paus från städandet och satte mig i hammocken och målade mig i ansiktet. Fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0